Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Sportlovsveckan inleds med kräksjuka

Av Maria - 24 februari 2014 17:43

(Obs, inget för känsliga magar!)

Sportlovsveckan inleds med kräksjuka. Dottern har kräkits på schäslongen, i soffan, på heltäckningsmattan samt på två ombyte av kläder. Att torka käks mellan sammandragningarna är ingen höjdare, även om det är mest synd om skruttan. Jag blir förvånad om inte jag blir smittad. Minns när jag var höggravid med henne och låg hemma med kräksjuka. Jag har nog aldrig tyckt så synd om mig själv! Jag var stor som ett hus, magen spännedes av sammandragningar även då, jag kräktes och hade feber. Då var jag allt bra ynklig! 


Oj, nu säger hon att hon är sugen på lite kokt potatis. Ja, vi testar och ser. Håller tummarna att hon får äta lite. 


//M


PS. Tips på vad som är snällt mot magen att äta/dricka vid magsjuka? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 21 februari 2014 09:31

Orden uttalades igår av min 3-åring efter att hon ätit sig proppmätt på ugnspannkaka. Sedan la hon till "som Pippis pappa", men jag kände att hon hade kunnat syfta till mig med. Nu har jag i stort sett varit,nästintill, liggandes i 10 dagar pga samma...

Av Maria - 20 februari 2014 09:49

Hej där! Det här är min blogg. Smultronpaj? Ja, min man brukar kalla mig för sin lilla smultronpaj, så why not? Jag tänker att det är för att jag är så söt kanske?   I den här bloggen kommer jag att skriva om sådant som berör min vardag. Jag fyll...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards